زیباترین شهرهای دنیا

زیباترین شهرهای دنیا

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که زیباترین شهرهای دنیا در کدام کشورها قرار گرفته اند؟ این انتخاب کمی سخت به نظر می‌رسد و می‌تواند بنا بر سلیقه‌ها ، فرهنگ‌ها و علایق افراد متفاوت باشد و تغییر کند . ما در این مطلب قصد داریم به معرفی ده نمونه از آنها که بیشترین محبوبیت را در نظر گردشگران دارد بپردازیم . هر کدام از این شهرها جاذبه‌های زیادی دارند . از آثار تاریخی و باستانی گرفته تا مناظر طبیعی و دیدنی . در ادامه با مجله گردشگری بلیط اینجا همراه باشید تا شما را با فهرستی از این شهرهای منحصر به فرد و تماشایی آشنا کنیم .

 

پراگ _جمهوری چک

اولین شهری که در بررسی زیباترین شهرهای دنیا به معرفی آن خواهیم پرداخت شهر پراگ پایتخت جمهوری چک می‌باشد . این شهر که قطب فرهنگی و اقتصادی این کشور است با معماری خاص و منحصر به فرد از نظر زیبایی با شهر زیبای پاریس در رقابت قرار دارد . وجود خانه‌های رنگارنگ ، پیاده‌روهای سنگ فرش شده، کافه‌های دنج و با صفا از جمله چیزهایی است که پراگ را به یک شهر جذاب تبدیل کرده است .

یکی دیگر از دیدنی‌های پراگ رودخانه ولتاوا در آن است . با قدم زدن در خیابان‌های این شهر می‌توانید سفری در زمان به قرون وسطی داشته باشید . وجود ساختمان‌های قرون وسطایی ،مقبره‌های تاریخی ،کلیساهای متعدد و … این ادعا را تصدیق می‌کند . پل تاریخی چارلز یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که پراگ را به زیباترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است .

پاریس _فرانسه

همه نام پاریس را به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای دنیا شنیده‌اند . پایتخت کشور فرانسه به داشتن کافه‌های دنج و متعدد و متنوع معروف است . بسیاری این شهر را شهر عشاق می‌دانند . روح فرهنگ و هنر و مد در کنار بناهای تاریخی و معروف پاریس را به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل کرده است .برج معروف ایفل برای همه شناخته شده است و مهم‌ترین نماد این شهر به شمار می‌رود .

در سفر به این شهر می‌توانید بعد از بازدید از موزه مشهور لوور و سایر بناهای دیدنی با قدم زدن در خیابان شانزه لیزه یک شب به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید . پاریس الهام بخش تمام پایتخت‌های بزرگ جهان است . اگر یک انتخاب برای سفر دارید می‌توانیم بگوییم پاریس می‌تواند بهترین انتخابتان باشد .

 

رم _ایتالیا

رم در صدر لیست محبوب ترین شهرهای جهان از نظر گردشگران سراسر دنیا بوده است . این شهر با داشتن قدمتی هزار ساله از تاریخی‌ترین شهرها محسوب می‌شود . این شهر بر روی هفت تپه در کنار رودخانه تیبر قرار گرفته است . در بازدید از این شهر می‌توانید انواع موزه‌ها ،کلیساها ، بناهای تاریخی، میدان‌های معروف و…را تماشا کنید . معماری کلاسیک رم از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

 

ریودوژانیرو_برزیل

 

یک افسانه جذاب در مورد ریودوژانیرو وجود دارد که بر اساس آن می‌گویند خداوند جهان را در شش روز آفرید و هفتمین روز را به آفرینش شهر ریودوژانیرو در کشور برزیل اختصاص داد . طبیعت این شهر به قدری منحصر به فرد و دیدنی است که چشم هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند . آب و هوای گرمسیری در کنار آبی اقیانوس و سواحل درخشان باعث شده ریودوژانیرو را در لیست زیباترین شهرهای دنیا قرار دهیم .

 

آمستردام _هلند

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق گل و گیاه اند و قصد رفتن به یک کشور خارجی را دارید حتماً سری به شهر آمستردام در کشور هلند بزنید . هرچه از زیبایی‌های این شهر بگوییم کم است . علاوه بر داشتن دشت‌هایی از گل‌های رنگارنگ ، خیابان‌های پررنگ و لعاب، آثار تاریخی و بافت قدیمی ؛ وجود کانال‌های آبی و تردد با قایق ‌ها در آنها آمستردام را به یکی از منحصر به فردترین شهرهای جهان تبدیل کرده است . اگر به این شهر سفر کردید تجربه ی دوچرخه سواری در خیابان‌های آن که یکی از فرهنگ‌های زیبای مردم این منطقه است را به هیچ عنوان از دست ندهید .

برای آشنایی بیشتر با هلند مطلب هلند ؛ کشور گلها را مجله گردشگری بلیط اینجا معرفی کنید .

ونیز_ایتالیا

باز هم کشور ایتالیا و یکی دیگر از زیباترین شهرهای دنیا . اغلب کسانی که به ونیز سفر کرده‌اند این شهر را در لیست  سه شهر زیبای دنیا قرار می‌دهند . حتماً شما هم تصاویری از دریاچه زیبای این شهر را دیده‌اید . ونیز با داشتن مناطقی رمانتیک و زیبا ، معماری کلاسیک و تصویری چشم نواز از دریا یک جزیره شناور است که اگر یک بار به آن سفر کنید تجربه آن تا آخر عمر از ذهنتان پاک نخواهد شد .

توکیو_ژاپن

وقت آن رسیده که در معرفی زیباترین شهرهای دنیا به سراغ قاره آسیا رفته و یکی از شهرهای این قاره را به شما معرفی کنیم . توکیو در کشور ژاپن سرزمینی خاص و کاریزماتیک است که علاوه بر داشتن بناهای تاریخی پر رمز و راز و فرهنگ خاص مردم با داشتن قوانین و پایبندی عجیب به اصول انسانی از جذاب‌ترین شهرها در جهان محسوب می‌شود . بسیاری توکیو را شهر شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا لقب می‌دهند . اگر در فصل بهار به این منطقه سفر کنید گوشه کنار آن را به رنگ صورتی و پر از شکوفه‌ها گیلاس خواهید دید . وجود موزه‌های متعدد ،پارک‌های خوش رنگ و لعاب، معابد مختلف، مراکز خرید مدرن ، ساختمان‌های لوکس و به روز از جمله جاذبه‌های توکیو به شمار می‌رود .

 

 

فلورانس_ایتالیا

 

حتماً تاکنون شما هم این نکته را دریافتید که ایتالیا میزبان زیباترین شهرهای دنیاست . این بار هم به سراغ فلورانس یکی دیگر از شهرهای این کشور می‌رویم . این شهر با داشتن کاخ‌ها و موزه‌های متعدد شهرتی جهانی دارد . موزه ملی سن مارکو ،کاسا بوناروتی ، موزه ملی بارجلو، موزه گالیله ،میدان میکلانژ ، رودخانه Arno، کلیسای San Miniato Al Mont از جمله جاهای دیدنی است که می‌توانید در این منطقه از آنها بازدید کنید .

سن پترزبورگ_روسیه

سن پترزبورگ در کشور روسیه به دستور پتر کبیر یکی از تزارهای این کشور تاسیس شده است و امروزه از زیباترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود . از نظر موقعیت جغرافیایی این شهر در حاشیه رود نوا در شمال غرب روسیه واقع شده . قرارگیری این منطقه در نقطه شمالی کره زمین باعث شده با شروع تابستان و طولانی شدن روز تاریکی مطلق شب را به خود نبیند و در تمام شب آسمان حالت گرگ و میش داشته باشد. به این پدیده تابستانی شب‌های روشن می‌گویند که یکی از جذابیت‌های این منطقه به شمار می‌رود . کلیسای ناجی در خون که عنوان خاص‌ترین کلیسای جهان را از نظر نوع معماری یدک می‌کشد با ۵ گنبد رنگی از جاذبه‌های دیدنی سن پترزبورگ محسوب می‌شود . همچنین موزه هرمیتاژ در این شهر که توسط کاترین کبیر تاسیس شده برای هنردوستان مقصدی مطلوب می‌باشد .

 

بارسلون_اسپانیا

آخرین جایی که در بررسی زیباترین شهرهای دنیا به معرفی آن خواهیم پرداخت شهر بارسلون در کشور اسپانیاست . در این شهر می‌توانید زیباترین جلوه‌های خلاقانه از نظر معماری را از نزدیک ببینید . بارسلون به خاطر تیم فوتبال معروفی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده . اما گذشته از زیبایی‌هایی که فوتبال به این شهر بخشیده وجود آثار آنتونی گائودی معمار برجسته اسپانیایی در آن از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این شهر است . در آثار این هنرمند معروف به خصوص در بنای کازاباتیو جلوه‌ای خاص از معماری به نمایش گذاشته می‌شود که در آن خطوط منحنی جایگزین خطوط صاف و کلیشه‌ای شده اند. همچنین کلیساهای متعدد و متنوع از دیگر دیدنی‌هایی است که می‌توانید در بارسلون از آنها بازدید کنید .

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
1 ماه قبل

[…] معرفی ونیز و دیدنی های آن بپردازیم تا شما را با یکی از زیباترین شهرهای دنیا بیشتر آشنا کنیم […]